onsdag 26 september 2012

Morbergs köttbullar är bättre än mina...


Foto: ADLIBRIS
Det händer inte ofta att jag rusar iväg och köper någons kokbok, men Per Moberg lyckas alltid... Det räcker med att se på karln så blir jag hungrig (...nä, inte på honom). Fisksoppor, köttbullar, räkmackor, revbensspjäll, lunchpasta, älggryta, grillad fjällröding och Ineses potatissallad...
 
Jag har ätit och lagat åtskilliga av hans recept och jag har aldrig (!) misslyckats eller blivit missnöjd. Och nu. Morberg lagar husmanskost... En hel bok med massor med användbara vardagsrecept! Vilken lycka!

Ikväll blev det köttbullar och potatismos med pressgurka, gräddsås och rårörda lingon. Mumsfillibabba! Barnen åt verkligen mycket av allt (utom gurkan) och tog om. Min äldsta dotter sa:

"Mamma, nu när du kan göra Mästerkockens goda köttbullar kan du väl sluta göra dina egna?"

... Jodå... tack för det. :o)

 

3 kommentarer:

Anna sa...

Haha, barn är ju för härliga ibland! Fin blogg du du har!
Återkommer gärna!

Unknown sa...

Ja det var ju ett gott betyg...kanske jag skulle testa det receptet. Mina tjejer gillar både min köttfärslimpa och pannbiff men inte köttbullarna trots att det nästan är samma recept.
Ha en bra dag, kram Ing-Britt

Malin`s Diner sa...

Åh, den boken har jag sneglat på, kanske får bli ett inköp ändå. Min son äter bara mamma scans köttbullar, tror inte ens Moberg lyckas omvända honom.

Kram Malin

Vilken fin blogg du har!